קירוי לג'קוזי באמצעות סוככי בד

ג'קוזי לחצר הוטספרינג

מזל טוב! החלטתם ללכת על זה ולהתקין ג'קוזי בחצר. הילדים מאושרים, כי החיבור הזה בין ילדים ומים הוא כנראה עתיק ובטח מוצלח; החברים שלהם שמחים איתם ואיתכם; וגם לכם כבר נרקם במוח איזה ערב רומנטי ביחד, או על האש ביום העצמאות עם כל החברים.

אבל כדי להשלים את החוויה, כדי לשמור על שלמות הג'קוזי וכמובן על בריאות העור שלכם – רצוי לבחור גם להתקין חיפוי מעל הג'קוזי. חיפוי כזה יגן עליכם מפני קרני השמש בקיץ, וימנע את רוב הנזקים לג'קוזי מפגעי מזג האוויר בחורף.

אביזרים נילווים לג'קוזי לגינה הוטספרינג

סוכך לג'קוזי: יתרונות

סוככים, לפני הכל, מגנים על שטח רחב יחסית מפני פגעים שונים: בקיץ, כשהשמש לוהטת והכי כיף לשהות בתוך המים, הם מספקים צל מבורך; ובחורף, הם שומרים על הג'קוזי מפני פגעי מזג האוויר.

מעבר לזה, הסוככים יכולים להיות גם אלמנט דקורטיבי שמוסיף יופי ואווירה מתאימה לגינה. כיוון שהם מגיעים במגוון צורות הם פותחים לנו מגוון אפשרויות עיצוב בעלות השפעה על החצר או הגינה כולה.

קיימים סוגים שונים של סוככים, שמתאימים למטרות שונות. לדוגמה:

  1. סוככי חלון, שמותקנים מחוץ לחלונות ומיועדים להצללת איזורים פנימיים ולמניעת חדירת אור (בדומה לוילון)
  2. סוככים קבועים, שמיועדים להצללת שטח קטן יחסית ואינם ניתנים לקיפול
  3. סוככי מרקיזה שמתאימים במיוחד למרפסות ולפתחים, ומוכרים בזכות צורתם הייחודית (חצי עיגול).
  4. סוככי זרועות – אלו הם סוככים מתקפלים המורכבים מיריעת בד ושלד אלומיניום, אשר ניתן לשלוט ברוחב פתיחתם באמצעות מנגנון ידני או חשמלי (בלחיצת כפתור). שטח ההצללה הרחב יחסית ניתן לשינוי בהתאם לצורך.

קירוי באמצעות סוככי זרועות

ככל הנראה, סוככי זרועות הם המתאימים ביותר לשימוש להצללה וחיפוי בגינה, ובמיוחד מעל ג'קוזי או בריכה.

סוככי זרועות, על סוגיהם ועיצוביהם השונים, מהווים ברוב המקרים גם אלמנט דקורטיבי שמוסיף יופי ואווירה מתאימה לגינה. האפשרות לבחור את צבעי הבד או את הגרפיקה המוטבעת עליו, הופכים את הסוכך לבעל אפשרויות רבות להתאמה אישית, במגוון גדלים, צבעים ודגמים.

סוככי זרועות נבדלים זה מזה במספר פרמטרים – גודל הזרוע שלהם, גודל שטח ההצללה שהם נותנים והאביזרים המשלימים שבאים איתם

כדאי לבחור סוג בד עמיד וחזק ולהתקין אותו בצורה מתוחה – כך שמי גשמים או ברד לא יצטברו על הסוכך בחורף. כמו כן קיימים גם דגמי סוככים עם מרזב, לניקוז מי הגשמים.

רצוי לבחור סוכך שניתן גם להוריד או לקפל בלחיצת כפתור – לימי אביב וסתיו שבהם השמש לא קופחת והגשם לא זועף ואתם רוצים לשבת בחוץ וליהנות מהבריזה. עוד נקודה שכדאי לקחת בחשבון היא גודל הסוכך – האם אתם רוצים לקרות את הג'קוזי בלבד, או אולי גם את פינת הישיבה שנמצאת לצדו?

גם לתאורה יש להקדיש תשומת לב: חשבו על האופן שבו השטח המקורה יהיה מואר, כדי שתוכלו ליהנות מהפינה היפה בגינה שלכם גם בשעות הערב. ואיך אפשר בלי התאמת צבעים? רצוי לבחור את הסוכך  שיתאים בצבעיו לגינה שלכם, מתוך כל מגוון הצבעים הניתנים לבחירה.

קירוי של שטחים גדולים בגינה

לקירוי של ג'קוזי גדול או שטח רחב במיוחד, כדאי לשקול התקנת פרגולה חשמלית שבנויה משלד אלומיניום אל חלד, עם כיסוי גג שעשוי מיריעת פי-וי-סי עמידה – פרגולה זו ידועה בשוק גם כסוכך סנטק.

היתרונות של הסוכך הזה רבים. הוא עמיד בכל מזג אוויר ומספק הגנה מפני הגשם או השמש באמצעות קיפול החלק העליון על ידי מערכת שליטה אלחוטית – כך ניתן לקבוע את מידת הפתיחה והסגירה של הסוכך, ובהתאמה את זווית חדירת אור השמש. כיסוי הסוכך כולל תאורת לדים מובנית, שמספקת אווירה נעימה ומיוחדת בכל מקום, ובמיוחד מעל בריכה או ג'קוזי. הסוכך גם מגיע במגוון צבעים ואפילו בגוון ומרקם דמוי עץ – לאלו שחושקים בפרגולת עץ ללא הטיפול האינטנסיבי שהיא זקוקה לו.

חשוב לציין שההוצאה הראשונית על הסנטק היא אולי גבוהה יותר, אבל לטווח הארוך הוא בהחלט משתלם, מאחר וכמעט ואין הוצאות על התחזוקה השוטפת שלו.

בין אם אתם נהנים לשהות בג'קוזי ביום חם ושמשי, ובין אם אתם מעוניינים להגן עליו מפני מזג אוויר חורפי, מומלץ להתקין סוכך. הדגמים השונים, מבחר הבדים והעיצובים והאפשרות להתאים ביניהם, יהפכו את הסוכך שתבחרו לחלק מוצלח ובלתי נפרד מהנוף הביתי.