ההיסטוריה של המצאת הג'קוזי

אתם מתרווחים לכם בג'קוזי לאחר יום מעייף. זרמי המים מעסים את השרירים. אתם נרגעים, מרחפים לכם בהנאה, הלחצים של חיי היום יום משתחררים….
האם שאלתם את עצמכם פעם למי אתם חייבים את כל הטוב הזה? בזכות מי אתם יכולים להתמכר לפינוק וליהנות?

אולי לא תאמינו, אבל השורשים של המצאת הג'קוזי נעוצים אי שם לפני יותר מ-100 שנה, בסביבות שנת 1900, השנה שבה היגרו שבעת האחים לבית ג'קוזי מאיטליה לארצות הברית. הם התמקמו בקליפורניה ועסקו בתחום המכונאות. האחים ג'קוזי היו ממציאים, ובהתחלה התמקדו בתחום התעופה. הם בנו מטוס ששימש את שירות הדואר האמריקאי, ולאחר מכן פיתחו משאבות הידראוליות לתחום התעופה ולתחום החקלאות.

ב1943 חלה קנת', הבן של האח קנדידו ג'קוזי בדלקת פרקים ראומטית. הבן עבר טיפולים הידרותראפיים בבית החולים, אך האב לא יכול היה לשאת את סיבלו של הבן בין הטיפולים. הוא חשב כי יוכל לנצל את הידע שלו בהידראוליקה ולהתאים את המשאבה שפיתחו האחים לשימוש בחקלאות כדי להעניק לבנו טיפולים הידרותראפיים באמבט בבית, וכך עשה. ב-1955 החליטו האחים ג'קוזי לשווק את המשאבה, שנקראה J-300, גם לקהל הרחב, כאמצעי עזר לתרפיה. המשאבה שווקה בחנויות לאמבטיות כאמצעי להקלה ורוגע עבור עקרת הבית העמלה והעייפה, ואף ניתנה כפרס בשעשועון טלוויזיה כדי שתצבור פרסום והכרה. כשכמה מכוכבי הוליווד בתקופה ההיא, כמו ג'יין מנספילד, התחילו להשתמש בהמצאה והמליצו עליה, היא התחילה לצבור פופולאריות.

ב-1968 יצא לשוק אמבט הג'קוזי הראשון – אמבט ובו מותקנות המשאבות כחלק אינטגראלי. הג'קוזי הפך לסמל לייף סטייל של חיי שפע ועושר, ומאות אלפי אמבטיות הותקנו בבתים פרטיים ובמרכזי ספורט ופנאי, בפנים ובחוץ. סלבריטאים וכוכבי הוליווד רבים השתמשו בהם בבתיהם.

בתחילת שנות השבעים החלו לייצר אמבטיות גדולות יותר, שכללו חימום משולב ומערכת מסננים. מכיוון שהעיצוב של אמבטיות הג'קוזי מתאפיין בהתקנה קלה ופשוטה, וניתן להתקינם גם בבית וגם בחוץ, עד מהרה הותקנו אמבטיות ג'קוזי באלפי בתים פרטיים. עם השנים פותחו מודלים נוספים ואביזרים משלימים, כמו מושבים נוחים, תאורה ומערכות סאונד.

זו למעשה הייתה תחילתה של תעשיית הספא המשגשגת של ימינו, והכל בזכות אב מסור ואוהב שרצה לעזור לבנו הקטן. המשאבות וזרמי הסילון באמבט מאפשרים לכולנו ליהנות מסילוני המים המעסים את הגוף, ממריצים את מחזור הדם ומעניקים הקלה ושחרור לשרירים הכואבים.