כיצד לבנות פלטפורמה לג'קוזי (מערכת ספא)

תאורה מדהימה לג'קוזי לגינה הוטספרינג

בניית פלטפורמת ג'קוזי היא הצעד הראשון להתקנת מערכת ג'קוזי בחצר האחורית שלכם. למרות שזה דורש לא מעט מאמץ, זה הרבה פחות יקר מאשר להביא את העבודה לחברה חיצונית ומקצועית. כך תוכלו לבחור בעצמכם את החומרים, כדי להבטיח את האיכות הגבוהה של העבודה.

שלבי העבודה:

  1. להחליט איפה תרצו למקם את הפלטפורמה.אם בכוונתכם למקם את הג'קוזי במיקום שהיה בעבר דשא, יש לכם שתי דרכים לעשות את זה.

דרך ראשונה: להוציא קטע מתוך הדשא, בגודל 2.4 מ' (8 רגל) על 2.4 מ' (8 רגל) ולחפור למטה מעבר לשכבה הראשונה של הדשא עד שמגיעים לאדמה באין מפריע.
אז יש למלא את החפירה עם חצץ ולפלס.
דרך שניה: לבנות דק מספיק חזק, כדי שיתמוך במשקל ג'קוזי מלא במים ובאנשים נהנים. תוכלו להשתמש בתכנית שלהלן כדי לבנות דק ג'קוזי באחר צהריים אחד.

  1. לסמן ריבוע מושלם בגודל 2.44 מ' על 2.44 מ', במיקום בו מתוכנן להבנות הדק. לחבוט יתדות באדמה בפינות ולאחר מכן למדוד את האלכסונים, אשר צריכים להיות זהים (כ-3.44 מ' "3.5 '11).
  2. עטפו חוט סביב היתדות הפינתיות ועשו שני מיתרים אלכסוניים כדי לאתר את המרכז. חבטו ביתד נוספת במיקום המרכזי.
  3. הכניסו יתד במרכזו של כל צד, כ-1.22 מ' ('4) מהיתד הפינתי. עכשיו יש צלב. מדדו כ-81.3 ס"מ (32 אינצ') ממרכז הצלב והכניסו יתדות בארבעת המקומות הללו.
  4. עכשיו יש למצוא את ארבעת היתדות האחרונות, על ידי מדידת כ-81.3 ס"מ (32 אינצ') משתיים מתוך ארבעת היתדות האחרונות שהנחתם, כפי שמוצג בתמונה. חזרו על פעולה זו עבור כל פינה. עכשיו צריכים להיות 9 יתדות בתוך ריבוע 2.4 מ' (8 רגל) שלכם. 9 מקומות אלו מסמנים את אחיזת הדק שיוצב.
  5. יש לחפור חור מרובע בגודל כ-38.1 ס"מ ("15) על 38.1 ס"מ ("15) בכל אחד מתשעת היתדות שבפנים. עומק החור צריך להיות בעומק של כ-30.5 ס"מ (1 רגל). תחתית הבור צריכה להיות בקרקע נקייה, באין מפריע. ניתן להשתמש בדשא הנל למילוי נקודות קרחות במקום אחר על הדשא.
  6. עכשיו יש למצוא את ארבעת היתדות האחרונות, על ידי מדידת כ-81.3 ס"מ (2-3 אינצ') משתיים מתוך ארבעת היתדות האחרונות שהנחתם, כפי שמוצג בתמונה. חזרו על פעולה זו עבור כל פינה. עכשיו צריכים להיות 9 יתדות בתוך ריבוע 2.4 מ' (8 רגל) שלכם. 9 מקומות אלו מסמנים את אחיזת הדק שיוצב.
  7. יש לשטח את החול עם את חפירה מרובעת או עם חתיכת דיקט. נסו לעשות זאת כך שיהיה שטוח ככל האפשר. הכינו תבנית בגודל כ-38.1 ס"מ ("15) על 38.1 ס"מ ("15) כדי להניחה על החול ולבדוק את היישור בכל כיוון.
  8. הניחו את הבסיס על גבי החול עם הרצועות מתואמות לכיוון הקורות.
  9. לנענע את הבלוק עד שהוא מיושר בשני הכיוונים. שים לב שהפלס שמוצג בתמונה שוכב על צידו להבהרה ברורה.
  10. חזור על תהליך זה עם כל חור ובלוק, כדי לוודא שהשורות מיושרות. ניתן להניח קורה בגודל 10.16 ס"מ ("4) על 10.16 ס"מ ("4) וללחוץ מטה ובאמצעות הרצועות לבדוק האם ישר.
  11. לסתום את החפירות בקרקע לתוך החורים סביב דחיסת הקרקע הצפופה לאדמה כך שלא תהיה תזוזה. הוסיפו מספיק אדמה כך שיהיה שיפוע בקרקע הרחק מהבסיס כדי למנוע שלוליות.
  12. עכשיו צריכות להיות לכם 9 ריבועי יציקה ב- 162.56 ס"מ מרובע ("64) באמצע ה-243.84 ס"מ ('8) המחוזקות ביתדות. עכשיו אתם מוכנים להגדיר את העמודים.
    לפני הגדרת העמודים יש ליצור 3 קורות בגודל 10.16 ס"מ ("4) על 15.24 ס"מ ("6), על ידי מיסמור שתי לוחות בגודל 5.08 ס"מ ("2) על 15.24 ס"מ ("6) יחד. חברו עם 10-12 מסמרים 16D בכל צד.
  13. קודם להגדיר את מרכז העמוד הראשון. הדק יהיה בגובה העמוד ובתוספת של 31.75 ס"מ ("1/2 12). יש לקבוע את גובה העמוד הראשון. העמוד השני יהיה ביישור לגובה העמוד הראשון. חיזרו על פעולה זו עם שאר העמודים שנותרו ובבדיקת היישור לעמוד המרכזי. בשלב זה אל תמסמרו את רצועות האחיזה.
  14. יש להניח את הקשר בין העמוד לקורה בחלק העליון של כל עמוד ואז למסמר דרך החורים שסופקו. הדבר נעשה בקלות רבה יותר על תבנית. עשו קורה אחת בכל פעם, כך שלא תערבבו ותתבלבלו. יש לסמן את הקורה 40.64 בס"מ ("16) מהסוף ולהניחה מעל העמודים החיצוניים.
  15. יש לעשות את אותו הדבר עם הקורה החיצונית האחרת. יש למדוד באלכסון מפינה חיצונית לפינה חיצונית שניה. יש להתאים עד שהם בדיוק אותו הדבר. יש להוסיף את הקורה המרכזית מיושרת עם שתי הקורות החיצוניות. לחבר מסמר אחד בכל רצועת בסיס ואחד במחזיק הקורה.
  16. לגייס אחרים שיעזרו לחבר את תבנית המסמר ומחזיק קורה עם רצועות אחיזה עם מסמרים מגולוונים D8.
  17. לחבר מסמר עם קורה 5.08 ס"מ ("2) על 15.24 ס"מ ("6) לכל קצה של העמודים. בדקו את האלכסון כדי להיות בטוחים שמדובר בריבוע. כאשר אתם בטוחים שמדובר בריבוע, סובבו חוט מסביבו ומלאו עם הקורות שנותרו, כפי שמוצג בתכנית לעיל.
  18. חברו מסמרים אל קצוות הקורות ומסמרו את המרכז בחסימה למטה.
  19. סמנו את הקורות מבחוץ, כל 15.875 ס"מ ("6.25), מכל צד. תצטרכו להיפגש באמצע ב50-127 ס"מ ("50) (ראו תכנית). מסמרו את לוחות הדק בכל קצה, כך שקצות השפה יכוסו. יש לעשות בשני הקצוות. העזרו באחד מבני המשפחה שימסמרו שני מסמרים מגולוונים D16 דרך לוח הדק לתוך הקורה בסימון של ה-15.875 ס"מ ("6.25).

טיפים

מערכת ספא (ג'קוזי) יבשה שוקלת כ:320-370 ק"ג וכ-1,680 ק"ג כאשר המערכת מלאה. הצבת הג'קוזי צריכה להיות מתוכננת היטב לקראת ההובלה וההרכבה. המיקום צריך להיות נגיש לחשמל הנדרש וממוקמת במקום שישמח אתכם. אם המערכת תהיה ממוקמת בפטיו, לא תצטרכו את המאמר הזה.
אם אתם גרים במקום שבו כדור הארץ קופא בחורף, כדאי להיות בטוחים ולחשוב על נושא ההפשרה.
מסור מנותק עובד הכי טוב עם הקורות וחסימה.
כדאי תמיד לבדוק עם מחלקת הבנייה המקומית שלכם לפני שתתחילו את הבנייה. יכול להיות שתצטרכו היתרי בדיקות עבור פרויקט זה. אי השגת אישורים עלול לגרום עיכוב / ביטול של מכירת הבית שלכם בעתיד.
הכינו את כל החומרים שתצטרכו לעבודה זו במקום העבודה.
אזהרות

ודאו שהמידות שלכם הן מדויקות בעת סיום פרויקט זה. אם החלקים לא יתאימו בשורה בגלל טעויות מדידה, אז חוזק הפלטפורמה שלכם יהיה בסכנה רצינית.
במידה ויש לכם דק קיים, יש לחתוך את הקורה בחצי כדי לספק את התמיכה הנוספת.
אל תשתמשו בתוכניות רגילות לדק לג'קוזי. הם נועדו לתמוך בעומס של כ-18.5 ק"ג. תוכניות אלו צריכות לתמוך בעומס זמן אמת כ-18.5 ק"ג בתוספת עומס קבוע של כ-9.1 ק"ג לכל מטרים רבועים.
יש לנקוט באמצעי זהירות בציוד ובחומרים במהלך תהליך הבנייה, ניתן להפצע ברצינות.