כל מה שצריך לדעת על טמפרטורת המים ועל בטיחות בג'קוזי

ג'קוזי לחצר הוטספרינג

טמפרטורת המים ועל בטיחות בג'קוזי
כדי לשמור על בריאותכם ועל הנאתכם, ישנם כמה דברים שעליכם לדעת לגבי טמפרטורת המים המומלצת בכל ג'קוזי שלנו. ההמלצה הבטיחותית היא לא לאפשר למים לעלות מעל לטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס, שכן מים בטמפרטורה גבוהה יותר, גם אם הם נעימים לכם בתחילה, עלולים לגרום לכוויות ואף להאטה מסוכנת של קצב הלב. לנשים בהריון, בעיקר בשליש הראשון של ההיריון, מומלץ להימנע מכניסה לג'קוזי, או לרחוץ רק במימיו של ג'קוזי המחומם חלקית, למשל לטמפרטורה של 29 מעלות (אם מדובר על ג'קוזי בגינה, טמפרטורה כזו מתאימה במיוחד לרחצה בחודשי הקיץ והאביב. אם מדובר על ג'קוזי בחדר סגור ומחומם, זו יכולה להיות טמפרטורה נעימה גם בחודשי החורף). ילדים צעירים יכולים בהחלט לרחוץ בג'קוזי, אך רק לאחר שתתייעצו עם רופא המשפחה שלהם. זאת, משום שגופם של ילדים אינו מסתגל לשינויי טמפרטורה בקלות כמו גופם של מבוגרים. אנשים נוספים אשר מומלץ שיתייעצו עם רופא לפני רחצה בג'קוזי הינם אנשים הסובלים ממשקל עודף קיצוני, אנשים עם היסטוריה של מחלות לב, אנשים עם לחץ דם נמוך או גבוה, בעלי בעיה בחילוף החומרים והסובלים מסכרת. חשוב לציין שישנה סבירות גדולה שהם יוכלו לטבול בג'קוזי וליהנות ממנו- רק חשוב לעשות זאת בצורה מושכלת וזהירה.

מלבד זאת, רופאים רבים ממליצים לא לשתות אלכוהול במהלך טבילה במימיו החמים של ג'קוזי. אלכוהול מרחיב את כלי הדם שלנו ומעלה את טמפרטורת הגוף- וכך גם ג'קוזי! מן הצד השני, אנשים רבים חשים שאחד הפינוקים הגדולים ביותר של ג'קוזי בגינה או בבית הוא שתיית כוס יין או קוקטייל בזמן הטבילה הרומנטית בג'קוזי. לכן ההמלצה שלנו היא כזו- שתו, אך בזהירות. לא מומלץ לחסל בקבוק יין שלם כשאתם בתוך ג'קוזי, אך זה לא נורא אם תשתו כוסית אחת, ואת הכוסות הבאות- מחוץ למים.

חשוב להבין, שלכל אדם יש העדפות שונות בקשר לטמפרטורת המים. חלק מהאנשים לא יסכימו להיכנס לג'קוזי שהטמפרטורה שלו היא מתחת ל-37 מעלות, גם אם מדובר בג'קוזי בגינה בשיא הקיץ (אולי לא יפליא אתכם לשמוע, שלרוב נשים עד גיל 45 הן אלו החובבות מים חמים יותר- זה לא סוד שלנשים תמיד קר…). אחרים, לעומת זאת, דווקא מעדיפים ג'קוזי קריר יחסית, ועבורם 37 מעלות יתפסו כבלתי נסבלות. כמובן שטמפרטורת החדר או האוויר הינן משמעותיות גם הן. אם אתם מחממים ג'קוזי עבור מספר רוחצים, אנו ממליצים לכם לחמם אותו לטמפרטורה ממוצעת של 38 מעלות בחורף- זה בדרך כלל ירצה את רוב המשתתפים.

ישנם עוד דברים שיש להתחשב בהם כאשר שומרים על טמפרטורת המים בג'קוזי. כאשר מפעילים את מפוח האוויר (המייצר בועות), הוא מקרר מעט את המים, ולכן כדאי לחמם אותם לטמפרטורה מעט גבוהה יותר מהחום הרצוי בסופו של דבר. אם יש הרבה אנשים בתוך הג'קוזי, הטמפרטורה שלו תרד מעט. וכמובן- אם יש לכם ג'קוזי בגינה ואתם משתמשים בו ביום חורף קר (ככל שימי חורף יכולים להיות קרים בארץ) – טמפרטורת החוץ תוריד מעט גם את טמפרטורת המים.

עכשיו, שאתם יודעים את כל העקרונות הבטיחותיים החשובים של הרחצה בג'קוזי, אפשר לעבור לשלב הבא –

כניסה למים, כמובן!